Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden LA Poppe bvba

Deze Algemene Voorwaarden gelden tussen LA Poppe bvba (be0651.878.503), gevestigd te Lange Klarenstraat 1, 2000 Antwerpen en de klant (ook genoemd “afnemer”). Deze voorwaarden zijn bindend voor alle aangekochte appratuur, toestellen of producten, die aangeboden worden door LA Poppe bvba.

  1. Alle prijzen zijn altijd exclusief BTW.
  2. Alle prijzen en acties zijn altijd geheel vrijblijvend en onder voorbehoud van wijzigingen en fouten.
  3. Bij leveringen van meer dan € 100 (voor België) en 150€ (voor Nederland) worden geen vervoerskosten aangerekend. Voor leveringen minder dan 100€ gelden de verzendkosten van BPost. Voor de optie “afhalen eerste lesdag” worden geen kosten aangerekend.
  4. Alle leveringstermijnen zijn onder voorbehoud van beschikbaarheid. Opgegeven levertermijnen dienen als streeftijden te worden beschouwd. Wanneer een product uit voorraad is, heeft de klant recht op volledige restitutie van het aankoopbedrag.
  5. Het risico voor schade of vermissing tijdens transport of verzending etc. is altijd voor risico van de koper. Goederen reizen voor risico van de koper.
  6. Indien uw bestelling niet compleet kan worden verzonden, zal het ontbrekend materiaal worden nagestuurd of terugbetaald. De nalevering gebeurt op onze kosten.
  7. Bij levering met overschrijving dient betaling altijd binnen 8 dagen te geschieden
  8. Uw bestelling wordt alleen uitgeleverd als de facturen betaald zijn.
  9. Aangekochte goederen worden niet omgeruild of terugbetaald, tenzij er aantoonbare technische defecten zijn.
  10. Aan huis leveringen door onze technische dienst worden op het aflever-adres afgeleverd tot achter de eerste deur op de begane grond. Er moet bij leveringen door onze technische dienst altijd iemand van de afnemer aanwezig zijn om de chauffeur te helpen met lossen en vervoer. De kost van “aan huis” levering bedraagt 60€, excl btw. Indien de afnemer wenst dat het toestel wordt geïnstalleerd, bedragen de kosten 50€, excl btw, bovenop het bedrag van de levering.
  11. Retour-zendingen zijn altijd op kosten van de afnemer, en worden alleen geaccepteerd na onze uitdrukkelijke toestemming vooraf.
  12. Op alle geleverde apparatuur, meubilair en andere producten (hierna genoemd apparaat)

is de standaard garantie van 3 maanden van toepassing voor technische defecten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld wordt bij het toestel. In geval van technisch defect, dient LA Poppe bvba onmiddellijk op de hoogte gebracht te worden. U kan er vervolgens voor kiezen het toestel op te sturen of onze technische dienst ter plaatse te laten komen (enkel voor toestellen duurder dan 1500 euro, excl btw).

  1. Alle garanties hebben alleen betrekking op gebreken en technische defecten. Dus niet op de gevolgen van onjuist gebruik, slijtage, vallen, stoten, waterschade, kortsluiting, etc.
  2. Na afloop van de garantie kan een onderhoudscontract worden afgesloten. De prijzen hier van bedragen 100€, excl btw, per maand zonder reserve-onderdelen. Of 150€, excl btw, per maand met reserve-onderdelen.
  3. In uw onderhoudscontract is inbegrepen: herstelling ter plaatse in uw instituut. Indien het toestel niet ter plaatse kan gerepareerd worden, zal gratis een reserve-toestel ter beschikking worden gesteld. Jaarlijks een onderhoud op afspraak van uw toestel.
  4. Indien u geen onderhoudscontract heeft, kost interventie door onze technische dienst 175€, excl btw, zonder reserve-onderdelen. Een reserve-toestel kan, tegen betaling, ter beschikking gesteld worden. De prijs van het reserve-toestel varieert per toestel.
  5. Bij een storing aan het apparaat volgt een eerste diagnose door ons. Deze diagnose is gratis. Indien echter een uitgebreide inspectie of test nodig is ( bijvoorbeeld bij een vage klacht ) wordt hiervoor altijd het uurloon van onze technische dienst berekend. De diagnose bepaald of een defect of probleem onder de garantie valt of niet en is bindend.
  6. Indien blijkt dat het defect valt onder de Garantie volgt een gratis reparatie. Indien blijkt dat het defect niet onder de Garantie valt zijn de reparatiekosten voor rekening van de afnemer. We zullen de afnemer informeren over de reparatiekosten. Enkel na akkoord van de afnemer, zullen wij starten aan de reparatie.
  7. De klant verklaart een professioneel te zijn en zich dus niet te kunnen beroepen op de wetgeving ter bescherming van de consument.
  8. De afnemer is zelf verantwoordelijk voor het correct gebruik van de apparaten en verklaart te voldoen aan alle wettelijke voorwaarden om de aangekochte apparatuur te mogen gebruiken.
  9. LA Poppe bvba kan nooit verantwoordelijk gesteld worden voor de gevolgen van behandelingen, uitgevoerd met de aangekochte apparatuur, producten of toestellen.